5 עובדות על שיניים

  1. אחד מתוך 3,000 תינוקות נולד בישראל עם שיניים – בדרך כלל שן אחת או זוג חותכות תחתונות. בעולם נולדים בכל שנה 5 מיליון תינוקות עם שן אחת בפה.

2. 99% מהעסקים במקצוע השיננות " ניקוי אבנית" הן נשים.

3. שחיקת שיניים היא ההרגל האוראלי הנפוץ ביותר בעולם. כ-95% מהאוכלוסייה שוחקים שיניים ברמות שונות של חומרה. 5% מתוכם נזקקים לטיפול רפואי בשל כך.

4. הגורם העיקרי לריח רע מהפה אצל כ-95% מהאוכלוסייה הוא הצטברות של חיידקים מייצרי ריח ושאריות מזון בחלל הפה. למרות הדעה הרווחת כי ריח רע מהפה נגרם כתוצאה מבעיות קיבה או בעיות שונות בבטן, רק אצל 5% מהאוכלוסייה הוא נגרם כתוצאה מכך.

5. 97% מהאוכלוסייה סובלים מבעיית חניכיים כלשהי. הסיבות לכך מגוונות ונוגעות בכל תחומי החיים לרבות תורשה, תנאים סביבתיים ומתח נפשי. אולם הסיבה העיקרית להתפתחות מחלת חניכיים היא הזנחה מתמשכת של השיניים והפה.

חשיפת פלאי השיניים: 10 עובדות מרתקות שיניים הן מבנים יוצאי דופן הממלאים תפקיד חיוני בחיי היומיום שלנו, ומאפשרים לנו לנשוך, ללעוס ולדבר בקלות. המשך לחשיבותן התפקודית, השיניים טומנות בחובן סודות מרתקים. להלן 10 עובדות מסקרנות על שי שאולי אינך יודע:

1. טביעות שיניים ייחודיות: בדיוק כמו טביעות אצבע, טביעות שיניים ייחודיות לכל אדם. ניתן להשתמש ברישומי שיניים למטרות זיהוי, שכן לשיניים יש דפוסים ומאפיינים מובהקים הספציפיים לך.

2. אמייל, גיבור העל: השכבה החיצונית של השיניים שלך נקראת אמייל, וזה החומר הקשה ביותר בגוף שלך. אמייל מגן על השיניים שלך מפני ריקבון ושיקה הנגרמים על ידי חיידקים ומזונות.

3. אמייל וצבע שיניים: למרות האמייל חזק להפליא, הוא גם שקוף. צבע השיניים שלך מגיע למעשה משכבת ​​הדנין מתחת אמייל, המשתנה בגוון מאדם לאדם.

4. עששת: עששת היא אחת הבעיות הנפוצות ביותר בבריאות הפה. זה קורה בחיידקים בפה שלך מייצרים חומצות שוחקות את אמייל השן שלך, מה שמוביל לחורים. צחצוח רגיל, שימוש בחוט דנטלי ובדיקות שיניים יכולים לעזור בטיפול עששת.

5. שיני חלב: האם ידעת שנולדת עם מערכת שיניים נוצרה מתחת לחניכיים שלך? שיני חלב אלו, המכונה גם שיניים ראשוניות, מתחילות בדרך כלל לבקוע בין גיל חצי שנה לשנה.

6. שיני בינה: שיני בינה, הנקראות גם לחנות שלישיות, מופיעות בדרך כלל בין הגילאים 17 עד 25. עם זאת, לא כולם מפתחים שיני בינה, ובמקרים אפשריים, אפשר שיהיה צורך להוסיף אם הן נפגעות או גורמות לצפי.

7. בקיעת שיניים: תהליך בקיעת השיניים דרך החניכיים משתנה עבור כל אדם, אך הסדר הכללי הוא בדרך כלל זהה. החותכות (שיניים קדמיות) בדרך כלל יוצאות ראשונות, ואחריהן הניבים, הקדם טוחנות ולבסוף הטוחנות.

8. עצבי שן: כל שן מכילה צרור של עצבים וכלי דם הידועים בשם עיסת. העיסה מספקת הזנה חיונית לשן ועוזרת לה לחוש חומר וכאב.

9. אובדן שיניים והתחדשות: שיני ושיניים קבועות. היא לא תצמח באופן טבעי. ניתן להשתמש בבתות דנטליות, למשל שתלים או תותבות, כדי להחליף שיניים חסרות.

10. שיניים בממלכת החיות: שיניים מגיעות במגוון צורות וגדלים בממלכת החיות. למשל, לאוכלי עשב יש שיניים המותאמות לחנת צמחים ולעיסת צמחים, בין חדות לטורפים יש שיניים ומחודדות לקריעת בשר. יש בעלי חיים שאפילו מצמיחים מחדש את שיניהם על חייהם! עובדות מסקרנות אלו מדגישות את הייחודיות והחשיבות של השיניים שלנו. אנו יכולים לשמור על חיוכים בריאים שנמשכים לכל החיים. זכור לצחצח, השתמש בחוץ דנטלי ולבקר את רופא השיניים שלך באופן קבוע כדי לקבל את רווחת השיניים והחניכיים שלך.

pexels karolina grabowska 7195449 1
דילוג לתוכן