חיוך לבן: הקשר בין סידן לבריאות הפה והשיניים

Categories: כללי

חשוב לא רק לבניית העצמות: למה חשוב לצרוך סידן דווקא בתקופת הילדות ומה חשיבותו לבריאות הפה והשיניים – ובכלל לבריאות הגוף? כל התשובות
עוד כילדים הרגילו אותנו לקיים שגרת צחצוח שיניים קבועה, בוקר וערב לפחות. ניקיון השיניים, כך לימדו אותנו, כמו ניקיון הגוף, הוא פעולת חובה שוטפת בהיגיינת הגוף. ככל שגדלנו קיבלנו הסברים על הקשר בין ניקיון השיניים ועששת, שהצטיירה בדמיוננו כצבא הסוכר והחיידקים שמביא איתו המזון שאנחנו אוכלים. מול אותם חיידקים הוצג צחצוח השיניים, כמונע. לעזרת מברשת השיניים, הבטיחו הפרסומות, היתה גם משחת השיניים, המחטא האולטימטיבי, שתעזור באותה מלחמה נוראית בעששת. בשנים האחרונות, מנסים מומחים למצוא הסברים עמוקים יותר לקיומם של עששת ומזיקים נוספים ולדרכים במניעתם בשמירה על פה בריא.
מהי עששת?
עששת היא מחלה זיהומית, שבה מתרחש תהליך הרס הרקמה הקשה של השיניים, הלוא היא זגוגית השן (האמייל). ההרס נגרם כתוצאה מפעולה מזיקה של חיידקים מסוימים שנמצאים על השיניים. תוצאות העששת עלולים לגרום לכאב, הפרעה בלעיסה, בדיבור ובאסתטיקה של הפה.
אבל לא רק חיידקים גורמים לעששת, גם צריכת סוכרים, הפרשת רוק, מבנה והרכב השיניים והרגלי הגיינת הפה, משפיעים על התפתחותה או מניעתה.
העששת היא הסיבה העיקרית לאובדן שיניים והיא אחת מבעיות הבריאות הנפוצות ביותר של האנושות בעשרות השנים האחרונות. היא משפיעה על רווחת חייו של אדם והטיפול בה מצריך ביקור אצל רופא שיניים ונושא איתו עלויות גבוהות.
בעבר נחשבה העששת כמחלה כרונית, שאין ממנה חזרה, אבל היום ידוע, שניתן לרפא ואף למנוע את קיומה על ידי שגרת תזונה, טיפול קבוע בבית ואצל שיננית ורופא השיניים.
למרבה הצער, ילדים רבים סובלים מבעיות עששת. על פי דו"ח של המועצה הלאומית לבריאות הילד ופדיאטריה, 40% מהילדים נגועים בעששת. הדו"ח מציג ירידה בתופעה אצל ילדי ישראל במשך השנים. הסיבה לירידה היא כנראה בעקבות תכניות לקידום בריאות השן, סבסוד עלויות טיפולי שיניים לילדים והוספת פלואוריד למי השתייה, אך עדיין מדובר בתופעה נרחבת, שיש דרכים פשוטות להימנע ממנה.
איך קובעים מינונים מתאימים של מוצרי חלב לילדים?
"כוס חלב מכילה כ 200 מ"ג סידן. צריכת הסידן המומלצת הממוצעת הינה 800-1,300 מ"ג ליום כתלות בגיל, כך שבאמצעות שילוב של מוצרי חלב לסוגיו עם מזונות נוספים עתירי סידן (כגון דגנים, ירקות, טחינה) ניתן להגיע לכמות יומית מספקת להתפתחות תקינה מבחינת בריאות השן. חשוב שלאותה מנת סידן תהיה תוספת של ויטמין D (למשל בחשיפה קצרה לאור השמש) כדי להגדיל את יכולת ספיגת הסידן בגוף".
"חשוב להדגיש, שמעבר ליתרונות של חלב לבריאות הפה, שסקרנו כאן, כדי לקבל את כל יתרונות החלב, יש להקפיד על היגיינת הפה. צחצוח ושימוש בקיסם או חוט דנטלי חשובים מאד. הסיבה היא, שבחלב יש גם סוכרים, שעלולים להיות מפתחי עששת ולכן צריכת חלב ושמירה על היגיינת הפה, יבטיחו את יתרונות הצריכה עם מניעת הנזקים שעלולים להתלוות אליה", אומר ד"ר טייב ומוסיף שבכל מקרה, תמיד יש לשים לב ולעקוב ובמידה שקיים חשש לרגישות כלשהי לסוגי מזון, מומלץ להתייעץ עם תזונאי, לטובת השלמת התזונה והתמונה.

צרו קשר
חייגו אלינו
03-5020333
שלחו לנו מייל
natural.dent.035020333@gmail.com
ז'בוטינסקי 51, רמת גן
הזמן תור אונליין:
היומן טוען ...
Powered by Booking Calendar
captcha