שיניים תותבות קבועות

בכל הנוגע להחלפת שיניים חסרות, שיניים תותבות נשלפות הן כבר מזמן פתרון פופולרי ויעיל. תותבות שיניים אלו נועדו לשחזר לא רק את תפקוד השיניים אלא גם את הביטחון העצמי ואיכות החיים של האדם. במאמר זה נעמיק בסוגים השונים של שיניים תותבות נשלפות הקיימות כיום, ונספק לכם הבנה מעמיקה יותר של אפשרויות אלו.

סוגי שיניים תותבות

שיניים תותבות הן תותבת שיניים נפוצה המשמשת להחלפת שיניים חסרות ולשחזור הפונקציונליות והאסתטיקה של הפה. הם מותאמים אישית עבור כל אדם ונועדו להתאים בנוחות ובבטחה לפה. ניתן לסווג את התותבות למספר סוגים על סמך החומרים בהם נעשה שימוש, מידת אובדן השיניים ושיטת ההצמדה. במאמר זה, נחקור את סוגי השיניים התותבות הקיימים כיום.

1. שיניים תותבות שלמות

תותבות שלמות, המכונה גם תותבות מלאות, משמשות כאשר כל השיניים הטבעיות חסרות. התותבות הללו מורכבות מבסיס אקרילי בצבע בשר היושב על החניכיים. הבסיס תומך בסט מלא של שיניים מלאכותיות, עשויות מחרסינה או אקריליק. שיניים תותבות שלמות מוחזקות במקומן באמצעות יניקה ועשויות לדרוש שימוש בקרמים דביקים ליציבות נוספת. הם ניתנים להסרה ויש להוציאם בלילה לניקוי.

2. שיניים תותבות חלקיות

תותבות חלקיות משמשות כאשר עדיין נותרו כמה שיניים טבעיות בפה. הם נועדו למלא את הרווחים שנוצרו משיניים חסרות ולמנוע תזוזה של השיניים הנותרות. תותבות חלקיות מורכבות ממסגרת מתכת או אקרילית המחזיקה את השיניים המלאכותיות במקומן. המסגרת מחוברת לשיניים הטבעיות באמצעות סוגרי מתכת או חיבורים מדויקים. גם תותבות חלקיות ניתנות להסרה ויש לנקותן באופן קבוע.

3. שיניים תותבות נתמכות בשתל

שיניים תותבות הנתמכות בשתל הן אפשרות מתקדמת יותר המספקת יציבות ונוחות מוגברת. תותבות אלו מחוברות לשתלים דנטליים, שהם עמודי טיטניום הממוקמים בניתוח לתוך עצם הלסת. השתלים הדנטליים משמשים כעוגנים עבור התותבות, ומבטלים את הצורך בקרמים דביקים. שיניים תותבות הנתמכות בשתל מועילות במיוחד לאנשים שיש להם מבנה עצם לא מספיק כדי לתמוך בתותבות מסורתיות. הן יקרות יותר מתותבות מסורתיות אך מציעות תחושה טבעית יותר ויכולות נשיכה ולעיסה משופרות.

4. שיניים תותבות מיידיות

תותבות מידיות ממוקמות מיד לאחר עקירת שיניים טבעיות. הם נועדו להוות פתרון זמני בזמן שהחניכיים מתרפאים ומתכוננים להצבת תותבות קבועות. שיניים תותבות מידיות מוכנות מראש וניתן להחדיר אותן מיד לאחר עקירת השיניים, מה שמאפשר לאנשים להחזיק שיניים במהלך תהליך הריפוי. עם זאת, כאשר החניכיים מחלימים ומתכווצים, ייתכן שיהיה צורך בהתאמות וריפוד של התותבות להתאמה נכונה.

טיפולים נוספים

כתרים לשיניים

גשרים וכתרים בשיניים עשויים מחומרים שונים, אשר אמורים לתת מענה לחוזק ולאסתטיקה, ביניהם: חרסינה ומתכת, חרסינה מלאה, זירקוניום אוקסיד, ועוד.
תותבת על שתלים

שיניים תותבת על גבי שתלים

שיניים תותבות על שתלים
טיפול שורש

טיפול שורש

טיפול שורש הוא אחד מטיפולי השיניים השכיחים ביותר ומטרתו שימור שיניים פגועות. למרות ההתקדמות הרבה במודעות למניעת עששת, רבים מאתנו זקוקים לטיפולי שורש.את טיפול השורש ...

השתלת שיניים

אילו סוגי שתלים דנטליים קיימים ומה זה השתלת שיניים? השתלת שיניים שתלים דנטליים מספקים פתרון קבוע ועמיד להחלפת שיניים. הם מסייעים לשמירה על עצם הלסת ...
שיננית

שיננית ניקוי אבנית

שמירה על בריאות הפה טובה חיונית לרווחה הכללית. בעוד הצחצוח השימוש בחוט דנטלי בבית הם חיוניים, הם לא מספיקים כדי להבטיח היגיינת פה מיטבית. ביקורים ...
אסתטיקה דנטלית

הלבנת שיניים

הלבנת שיניים במרפאה, משתמשים בחומר הלבנה בריכוז גבוה החודר לשן במהירות. לפני ההלבנה יש להפוך את חומר ההלבנה לפעיל (שפעול החומר), וזאת נהוג לעשות באמצעות ...
דילוג לתוכן