שיניים תותבת על גבי שתלים

ישנם סוגי שיניים תותבות על גבי שתלים.

זהו הסוג הנפוץ ביותר של שיניים תותבות. השתלים מוטבעים בעצם הלסת בהם כתמיכה לכיסוי קבוע של תותבות. תותבות על גבי שתלים: סוג זה של תותבות מאפשר יכולת הסרה והתקנה של התותבים מהשתלים. זה מאפשר ניקוי קל יותר וגישה לאזורים קשים להגיע אליהם. תותבות על שתלים: סוג זה של תותבות משלב בין תותבים קבועים לתותבים משתנים. יש להם קיבולת להסרה וניתן לנקות אותם בקלות, אך הם עדיין מתחילים קבועים נראים ומרגישים כמו שיניים טבעיות למרות זאת.

אנא שים לב סוגים אלו יכולים להיות בקומבינציה עם חומרים וטכניקות שונות, עדיף להתייעץ עם רופא שיניים מומחה כדי לקבוע את הסוג המתאים ביותר עבורך.

ניתן להושיב תותבת על 4 -3 ו 2 שתלם.

סוגי תותבות קיימים בתחום רפואת שיניים את 3 סוגי תותבת על גבי שתלים אנו מעיקר ממליצים אצלנו במרפאה. זה תותבת על מסילות דולדר בר או תותבת טלסקופ על תיקתקים.בתותבות על שתלים החך נשאר פתוח לעומת תותבות נשלפות ללא שתלים. פציינט מרגיש מרקם של אוכל וסמיכותו, טמפרטורה של אוכל, מרקם ועוד.

תותבות קיימים בתחום רפואת השיניים

תותבות על שתלים דולדר בר מסילות מספקות יציבות מעולה בהשוואה לתותבות נשלפות ללא שתלים. המוט דולדר בר משמש כמסגרת מחוברת היטב להשתלות שיניים, ויוצרות בסיס יציב לתותבת כך שפציינט מתפקד בקלות ובנוחות, אוכל כל מה שבא לו (אפילו עצמות, סטייק)ללא תזוזה מיקרונית, אנו כלל לא תלויים ברכס. עיצוב זה ממזר תנועה והחלקה, ומאפשר לאנשים לדבר, לאכול ולחייך בביטחון, ולדאוג שכך לא תזוז התותבת שלהם כגון: התותבת תיפול או לא תשב טוב. השילוב של המוט דולדר בר ושתלים דנטליים מספק מערכת תמיכה מוצקה ואמינה, הממזערת את הבלאי בתותבת עצמו. עם טיפול מתאים ובדיקות שיניים קבועות חסרות או לעקירה, שיניים תותבות על שתלים דולדר בר או טלקופ (תיקתקים),  יכולה להציע פתרון החלפת שיניים עמידה להחזיק שנים רבות, ולספק אפשרות משתלמת לטווח הארוך. פתרון החלפת בטוחה ופונקציונליות נשלפות באופן בסיסי. נדרשת הורדת יומיומית ותחזוקת ניקוי ומיד החזרתו.

תחזוקה פשוטה של שיניים תותבות על גבי שתלים

שמירה על היגיינת הפה היא חיונית לאריכות החיים של כל שיקום שיניים. תותבות על סרגל מציעות תחזוקה פשוטה בהשוואה לאפשרויות נשלפות אחרות. ניתן להוציא את התותבת בקלות מהבר לניקוי והחזרת מידית.

תותבת על גבי שתלים הופיעו כאופציה משנה משחק

מאמר זה בוחן את היתרונות והיתרונות של שיניים תותבת על גבי 2 שתלים, ומספק תובנות חשובות עבור אלה השוקלים פתרון שיניים חדשני זה.

יציבות ושימור משופרים

שיניים תותבות מסורתיות מסתמכות על משחות יניקה או דבקים כדי להישאר במקומן, מה שיכול להיות פחות אמין ועלול להוביל לרגעים מביכים. תותבת על גבי שתלים מציעות רמת יציבות ושימור משופרת משמעותית. השתלים פועלים כעוגנים, מהדקים היטב את התותבות במקומן. זה ממזער החלקה, ומאפשר למטופלים לדבר, לאכול ולחייך בביטחון.

יעילות לעיסה משופרת

אחד האתגרים הנפוצים העומדים בפני חובשי שיניים תותבות הוא יעילות הלעיסה המופחתת. תותבת מסורתית יכולות להחליק או לזוז בזמן האכילה, מה שמקשה על ליהנות ממאכלים מסוימים. על ידי שימוש בשני שתלים הממוקמים אסטרטגית בעצם הלסת, תותבת על גבי שתלים מספקות בסיס יציב ללעיסה. זה מאפשר לאנשים לנגוס וללעוס בנוחות מגוון רחב יותר של מזונות, ולשפר את התזונה שלהם ואת בריאות הפה כללית.

שימור מבנה העצם והפנים

כאשר שיניים אבודות, עצם הלסת מתחילה להידרדר עם הזמן עקב חוסר גירוי משורשי השן. אובדן עצם זה יכול להוביל לשינויים במבנה הפנים, לגרום לאנשים להיראות מבוגרים יותר ולהשפיע על הביטחון העצמי שלהם. תותבת על גבי שתלים עוזרות להפחית בעיה זו על ידי גירוי עצם הלסת כאשר מופעל לחץ במהלך הלעיסה. גירוי זה מקדם את צמיחת העצם ושומר על קווי המתאר הטבעיים של הפנים, ומבטיח מראה צעיר יותר.

נוחות והתאמה משופרים

שיניים תותבות מסורתיות דורשות לרוב התאמות או ריפוד לאורך זמן כדי לשמור על התאמה נוחה. תותבת על גבי שתלים מבטלות רבות מהבעיות הללו על ידי מתן התאמה יציבה ובטוחה. השתלים עוזרים לפזר את כוחות הנשיכה בצורה שווה יותר, תוך הפחתת נקודות לחץ ואי נוחות. נוחות משופרת זו מאפשרת לאנשים ללבוש את התותבות שלהם לתקופות ארוכות יותר ללא כל גירוי או כאב.

דיבור משופר

תותבות שאינן מתאימות יכולות להשפיע על הדיבור, לגרום לשיבוש או מלמול. תותבת על גבי שתלים מציעות יציבות משופרת, מאבטחת את התותבת במקומה מפחיתה את הסיכון לבעיות דיבור.

WhatsApp Image 2023 09 28 at 16.13.39 1

טיפולים נוספים

שיניים תותבות

שיניים תותבות קבועות

שיניים תותבות הן תותבת שיניים נפוצה המשמשת להחלפת שיניים חסרות ולשחזור הפונקציונליות והאסתטיקה של הפה. הם מותאמים אישית עבור כל אדם ונועדו להתאים בנוחות ובבטחה ...

כתרים לשיניים

גשרים וכתרים בשיניים עשויים מחומרים שונים, אשר אמורים לתת מענה לחוזק ולאסתטיקה, ביניהם: חרסינה ומתכת, חרסינה מלאה, זירקוניום אוקסיד, ועוד.
טיפול שורש

טיפול שורש

טיפול שורש הוא אחד מטיפולי השיניים השכיחים ביותר ומטרתו שימור שיניים פגועות. למרות ההתקדמות הרבה במודעות למניעת עששת, רבים מאתנו זקוקים לטיפולי שורש.את טיפול השורש ...

השתלת שיניים

אילו סוגי שתלים דנטליים קיימים ומה זה השתלת שיניים? השתלת שיניים שתלים דנטליים מספקים פתרון קבוע ועמיד להחלפת שיניים. הם מסייעים לשמירה על עצם הלסת ...
שיננית

שיננית ניקוי אבנית

שמירה על בריאות הפה טובה חיונית לרווחה הכללית. בעוד הצחצוח השימוש בחוט דנטלי בבית הם חיוניים, הם לא מספיקים כדי להבטיח היגיינת פה מיטבית. ביקורים ...
אסתטיקה דנטלית

הלבנת שיניים

הלבנת שיניים במרפאה, משתמשים בחומר הלבנה בריכוז גבוה החודר לשן במהירות. לפני ההלבנה יש להפוך את חומר ההלבנה לפעיל (שפעול החומר), וזאת נהוג לעשות באמצעות ...
דילוג לתוכן