כמה זמן לוקח טיפול שורש?

טיפול שורש

כאן תקבלו הסבר מה זה טיפול שורש?

הגורם העיקרי לזיהום ולמחלות בתעלות השורש הם חיידקים החודרים אל עצב השן בגלל עששת חמורה ויכולים לגרום לכאב שיניים בעיקר בלילה, חבלה, טראומה או שבר בשן, סדקים בשן, נסיגת חניכיים, סתימות ישנות וכו'. אותם חיידקים חודרים את זגוגית השן שכבת הדנטין, מגיעים למוך (עצב) השן וגורמים לדלקת שהפתרון לה הוא טיפול שורש. בתחילת הטיפול מרדים הרופא את אזור השן הפגועה חודר לחלל הלשכה על מנת להגיע אל מוח. במהלך הטיפול מסולקת כל רקמת המוך, תעלות השורש מורחבות ומתבצע חיטוי יסודי שלהן. לקראת סופו של תהליך דוחסים לתעלות חומר סתימה מיוחד, שמטרתו למנוע חדירת חיידקים והתרבותם.

בכל הנוגע להליכי שיניים, טיפול שורש זכה למוניטין ידוע לשמצה. עם זאת, הליך זה ממלא תפקיד מכריע בשמירה על בריאות ותפקוד השיניים שלך. במאמר זה, נעמיק בסיבות מדוע ייתכן תזדקק לטיפול שורש, נבטל תפיסות שגויות נפוצות ונדגיש את החשיבות של הליך שיניים זה.

1. זיהום בשיניים

אחת הסיבות העיקריות להזדקקות לטיפול שורש היא זיהום בשיניים. כאשר חורים או טראומה דנטלית אינם מטופלים, חיידקים יכולים לחדור לשן, להגיע לתא העיסה ולגרום לזיהום. התסמינים השכיחים כוללים כאב שיניים חמור, רגישות לגירויים חמים או קרים, נפיחות וטעם רע מתמשך בפה. טיפול שורש מבטל את הזיהום, מציל את השן ומונע סיבוכים נוספים.

2. ריקבון עמוק

כאשר עששת מתקדמת לשלב מתקדם, היא יכולה להגיע לעיסה, המכילה עצבים, כלי דם ורקמות חיבור. ריקבון עמוק עלול לגרום לכאב ורגישות עזים, מה שגורם למשימות פשוטות כמו אכילה או שתייה לאי נוחות. טיפול שורש כרוך בהוצאת החלק רכב של השן ושיקומו בעזרת סתימה דנטלית או כתר, מקל ביעילות על כאבים ומניעת זיהומים עתידיים.

3. שיניים סדוקות או שבורות

שן סדוקה או שבירה עלולה לחשוף את העיסה, ולהשאיר אותה פגיעה לזיהום ולנזק. לרוב נדרש טיפול שורש לתיקון וחיזוק מבנה השן. ההליך כולל הוצאת העיסה הפגועה, ניקוי התעלה ואיטום למניעת חדירת חיידקים. על ידי טיפול מיידי בשן סדוקה או שבורה, תוכל למנוע סיבוכים נוספים ועלול להציל את השן מעקירה.

4. טראומה דנטלית

תאונות או פציעות בפה עלולות לגרום לנזק חמור לשיניים, כולל טראומה לעיסת השיניים. גם אם הטראומה אינה ניכרת מיד, היא עלולה להוביל לדלקת וזיהום לאורך זמן. טיפול שורש מומלץ לעיתים קרובות כדי להסיר כל עיסת פגומה או נגועה, להחזיר את שלמות השן ולמנוע סיבוכים עתידיים כמו אבצסים או אובדן שיניים.

5. היווצרות אבצס

דלקות או דלקות שיניים שלא טופלו עלולות להוביל להיווצרות מורסות, שהן כיסי מוגלה המתפתחים בשורש השן. מורסות לא רק כואבות אלא גם מהוות סיכון משמעותי לבריאותך הכללית אם אינן מטופלות. טיפול שורש הוא בדרך כלל הדרך היעילה ביותר לחסל את הזיהום, לנקז את המורסה למנוע את ישנותו.

טיפול שורש

דילוג לתוכן